Hvis du vil være mester i Facebook annoncering så læs her.
Hvis du vil være mester i Facebook annoncering så læs her.

Er du interesseret i Facebook annoncering?

Facebook annoncering har et kæmpe potentiale, som for rigtig mange ikke er udnyttet endnu. Det er derfor en rigtig god ide at dygtiggøre sig indenfor Facebook. Med Facebook bliver du attraktiv for alle typer virksomheder. Hvad end det er B2C eller B2C, er Facebook aktuelt.

Hvis du finder dette interessant, kan du i det der følger få inspiration og ideer til den gode Facebook annoncering.

Specificering af din strategi

Selvom det kan virke tillokkende at give sig i kast med forskellige Facebook annonceringer, er det en god ide lige at specificere og konkretisere sin strategi.

Er målet at skabe konverteringer fra dine landingssider, eller er det mere leadsorienteret? Hvad er dine udfordringer? Hvad er din målgruppe? Hvad er dine USP’er?

Dette er spørgsmål, du meget gerne skulle stilles og svares på, inden du foretager dig meget yderligere. Hvis du for eksempel har fundet ud af, at der er meget volumen på sætningen ”kan du sikre dig gratis at dine drivers er opdaterede her”, men det ikke er et særligt kommercielt søgeord, kan strategien eksempelvis være at skaffe leads til dine landingssider med gratis opdatering af disse drivers.

Det kan godt være, at disse leads ikke er direkte konverteringer i form af køb, men hvis du skaber værdi for kunden, vil du være top of mind næste gang, de har brug for noget tilsvarende. Derudover kommer de ved at klikke på en af dine landingssider ind i retargeting flowet. Mere om det senere.

Konkretisering af målgruppe

Noget andet der er vigtigt at have kendskab til, inden du begynder at annoncere, er målgruppen. Facebooks interface giver dig et væld af segmenteringsmuligheder, men dem kan du kun benytte dig af, hvis du har konkretiseret din målgruppe.

Der er for eksempel rigtig stor forskel på, om du annoncerer på adventsgaver kontra gavekort online. Hvis du sælger adventgaver vil det eksempelvis være en god ide at målrette sine annoncer mod mødre i 30-40’erne med unge børn.

Facebook features du bør mestre

Hvis du skal være mester i Facebook annoncering, skal du som minimum kende disse features i Facebooks interface.

  • Retargeting

Dynamisk retargeting er et rigtig godt supplement til push annoncering. Hvor man med push annoncering rammer alle, som man har set segmenteret mod, rammer man med retargeting kun de personer, der allerede har vist interesse i din virksomhed.

Retargeting er en utrolig effektiv måde at skaffe konverteringer på til en billig pris.

  • Dynamisk retargeting

Hvis du skal tage den skridtet videre, vil det være en god at udvide retargeting til dynamisk retargeting. Hvor du med retargeting bare rammer de interesserede personer med vilkårlige annonceringer af dine produkter, rammer du med dynamisk retargeting personerne med de produkter, de har vist mest interesse i. Dette plejer at resultere i endnu flere konverteringer end alle andre former for Facebook annoncering.

Det virker dog bedst indenfor e-commerce, hvor du udbyder mange forskellige produkter.

  • Opsættelse af konverteringssporing

En af de mange fordele ved online marketing i forhold til traditionel marketing er muligheden for at måle på sine præstationer. Næsten indenfor alt online marketing kan du måle, hvordan dine forskellige aktiviteter klarer sig.

Det gælder også indenfor Facebook. Ved at opsætte en konverteringssporing på de forskellige landingssider annoncerne refererer til, kan du simpelthen aflæse alt om, hvordan annoncen klarer sig. På den måde får du meget bedre indblik i, hvordan du skal allokere dine markedsføringskroner på Facebook. Det ikke at have en konverteringssporing kan man sammenligne lidt med at spille fodbold uden at kende score – det er virkelig svært at vide, hvilken taktisk man skal benytte sig af.

sponsoreret artikel

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*