Læs hvordan sælgeren anno 2018 bør fremstå.
Læs hvordan sælgeren anno 2018 bør fremstå.

Gå ikke ned på kvalitet i arbejdstiden

Man kan ikke komme udenom, at præsentation er mindst lige så vigtigt som præstation, når man som konsulent eller sælger stiller op på arbejde, og i Danmark har vi en hel speciel tilgang til, hvordan man skal se ud og fremstå, når man stiller op til møde foran nye kunder eller forretningsforbindelser. Men selvom det kunne hentyde til jakkesæt og fine hvide skjorter, er trenden faktisk blevet en lidt anden i det ganske danske land, hvor mode og traditionel påklædning ikke altid går hånd i hånd.

Læs videre og bliv klogere på, hvordan sælgeren anno 2018 bør fremstå, når arbejde bliver lidt mere end en god præstation.

Grafik og genkendelighed er nøgleord i din salgstale

Fejlagtigt tror mange, at enhver sælger mere eller mindre kun skal have styr på talerøret. For selvom det selvfølgelig er vigtigt, at man ikke slår panden mod muren, når man står foran den hårde kerne af kunder, er det alligevel ikke nok, at man kan tale sin sag. Det er nemlig blandt andet bevist, at visuel stimulation medvirker til en øget koncentration samt i højere grad vækker interesse hos modtageren.

En genial måde at bringe det grafiske aspekt med i samtalen er ved at inddrage tryk og print i sin præstation. Nok kan man lave fine armbevægelser i forbindelse med sin fremlæggelse, men farver og grafiske udtryk er mindst lige så vigtigt, når man gerne vil opfordre til samarbejde. Hos LaserTryk er man udmærket godt klar over den påvirkelighed, grafisk materiale har på budskabet, og man har i mange tilfælde hjulpet virksomheder med at frembringe visuelle identiteter på blandt andet plakattryk, der har vist sig at blive et stort hit hos de virksomheder, der ønsker kvalitetstryk i forbindelse med fx salgsmateriale eller kontorindretning.

Man skuer hunden på hårene

Foruden en sans for grafisk diversitet, er det stadig – og vil nok altid være – essentielt, at man optræder både professionelt og en anelse formelt. Og selvom tendensen for tøj til den gæve sælger i højere grad bærer præg af kreativitet og afslappet beklædning, kommer man ikke uden om, at en relativ fornem beklædning gør underværker til ethvert kundemøde. Det viser, at man tager kunden seriøst, og det viser, at man optræder på vegne af en virksomhed, der agerer professionelt i ethvert henseende. Derudover er det en indikator, der gør, at man som modtager får mere respekt for budskabet og i højere grad lader sig identificere med det behov, fremlæggeren fremsætter, og det skyldes blandt andet, at man har nemmere ved at sidestille sig og se op til en velklædt fremstilling. Det betyder ganske vist ikke, at man nødvendigvis skal tage blaser og slips med på arbejde, men det betyder, at man skal overveje sin fremtoning, førend man træder op på den høje scene foran det kritiske publikum. Hvis du vil se eksempler på formelt og professionelt arbejdstøj anno 2018, kan du se mere her.

Gå ikke ned på udstyr! Med ovenstående tips kan du se, hvordan du får den bedst mulige salgstale.

sponsoreret artikel

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*