Vil du være iværksætter, gælder det det om at være velkoordineret og planlæggende.
Vil du være iværksætter, gælder det det om at være velkoordineret og planlæggende.

Gode råd til at starte sin karriere indenfor online markedsføring

Har du en iværksætter i maven? Har du lyst til kun at stå til ansvar overfor dig selv og være det, man kalder sin egen lykke smed? I så fald er en iværksætter indenfor online markedsføring et rigtig godt bud på din fremtidige karriere. Det er dog ikke sådan ligetil at få succes. Derfor guider vi dig i det følgende.

Forudsætninger for den gode karriere

Selvom mange ting er gode spontane, gælder det ikke for valget af din karriere. Hvis du gerne vil være iværksætter og have succes med det, gælder det om at være velkoordineret og planlæggende.

Det betyder ikke, at du skal have planlagt de næste 5 år ned til den mindste detalje, men du skal have et klart billede af, hvordan du vil starte, hvordan du vil få succes, og hvad du vil gøre, hvis det ikke lykkedes til at starte med.

Derudover skal du have styr på det økonomiske. Du skal ikke være ved at gå bankerot, hvis det ikke lykkes indenfor det første år. Du skal have en vis kapital. Hurtige lån til unge kan selvfølgelig hjælpe med det, men det vil også være en god ide at have penge uden at låne sig til dem.

Slutteligt vil det som iværksætter være en rigtig god ide at have styr på de juridiske aspekter ved at åbne sit eget. Advokater er dyre, og det vil derfor hurtigt løbe sig op, hvis du skal have kontakt til sådan en hver gang, du har brug for juridisk hjælp. Hvis du ikke på stående fod har forstand på jura, vil et forslag være at tage et advokat kursus, inden du går i gang med din egen virksomhed.

Få styr på Facebook-annoncering

Selvom Facebook længe har været populært i privaten, er det først indenfor de seneste par, det rigtig har boomet i Danmark. Nu går det til gengæld også stærkt, og det er om at hoppe med på vognen, mens tid er.

Der er rigtig mange gode ting ved Facebook. Først er fremmest er det dejligt, at det er en annonceringsplatform næsten alle virksomheder kan gøre brug af. Der er simpelthen så mange brugere og deraf segmenteringsmuligheder, at du kan målrette din annoncer mod en meget specifik målgruppe.

Nu vi snakke målgruppe er det rigtig vigtigt, at du har sådan en, så dine push-annoncer bliver så effektive som muligt. Hvis du har svært ved at definere en målgruppe, vil det være en god ide at kigge på dine nærmeste konkurrenters målgruppe og definere din på baggrund af denne.

En anden rigtig god ting ved Facebook er muligheden for retargeting. Med retargeting vil du oftest opleve en meget lavere klikpris og konverteringsrate, end hvis du benytter dig af push-annoncering. Til dem der ikke ved det, så er retargeting, hvor du kun annoncer mod dem, der tidligere har vist interesse i dine produkter.

Hvis du skal endnu et skridt videre, kan du også benytte dig af dynamisk retargeting. Dynamisk retargeting er ofte endnu mere effektivt end retargeting. Kort fortalt går dynamisk retargeting ud på, at dem der tidligere har vist interesse i dine produkter, ikke bare får vist nogle vilkårlige af dine produkter, men simpelthen får vist de produkter, de har vist mest interesse i. Dette er særlig effektivt, hvis du opererer med en webshop med rigtig mange forskellige produkter

Det sidste råd vil være at oprette konverteringssporing. Dette er simpelthen obligatorisk. At annoncere uden en konverteringssporing er det samme som at spille fodbold uden at kende scoren. Man har simpelthen ingen chance for at vide, hvordan man skal allokere sine ressourcer.

sponsoreret artikel

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*