FILM, TV & TEATER

man, 28 jan 2019

Snapchat som marketing kanal

Snapchat annoncering kan bruges som en ekstra påvirkning i et remarketing flow.

Da der findes 1,5 millioner danske og 87 millioner Snaptchatbrugere på verdensplan, bliver denne platform et fantastisk sted for mange ting, deriblandt annoncering.

En af de absolut største fordele ved Snapchat annoncering er at Snapchat Ads vises på hele skærmen. Man har altså brugerens fulde opmærksomhed, sammenlignet med Facebook og Instagram annoncering, der kun vises på en del af skærmen.

Snapchat er et af de hurtigst voksende sociale medier i verden, Snapchat annoncering er stadig meget nyt, og derfor er det også en meget billig marketingkanal. Det er ikke unormalt at man ser en CPM (pris pr. tusind visninger) på en tredjedel af prisen på Facebook. Snapchat annoncering kan derfor være en rigtig god kanal for en virksomhed, hvis den sælger B2C (business-to-consumer) handel mellem virksomhed og privat personer, og gerne vil have fat i en yngre målgruppe. Ligesom med Facebook annoncering har man mulighed for at målrette mod meget specifikke målgrupper baseret på interesser, alder, køn og adfærd. Man kan også opsætte marketing annoncer som aktivt påvirker allerede interesserede kunder.

Arbejdet med Snapchat annoncering

Hos ASENTO har Snapchat konsulenter arbejdet med Snapchat annoncering lige siden annonceplatformen blev lanceret i Danmark. Derfor har de også en bred erfaring med, hvilke cases der fungerer godt på Snapchat – og hvilke der ikke gør. Alle konsulenterne er passionerede omkring digital marketing og de brænder for at skabe målbare resultater. Arbejder man med Snapchats annonceplatform, er det altid vigtigt, at man har afstemt målsætningerne fra start.