Mange unge mennesker er i tvivl om, hvad der egentlige skal blive deres levevej. Dette er helt forståeligt og meget normalt. Unge mennesker bliver simpelthen bombarderet med muligheder. Det er ikke som for bare 60-70 år siden, hvor ens muligheder var meget færre.
Dette er selvfølgelig en god ting, men det fører også bare til en masse forvirring og frustration. Mange af de ting vi kan blive, ved vi ikke engang eksisterer før vi nærmest bliver præsenteret for jobbet.
Sådan er det dog ikke med digital markedsføring. Det har alle hørt om, og det med god grund. Det bliver nemlig større og større og har efterhånden overhalet den mere klassiske form for markedsføring. Det er derfor et rigtig godt bud på et sted, hvor du skal gøre karriere. Vi guider dig!
Forudsætninger for den gode digitale markedsføring
Der er nogle ting, der bare skal være i orden, inden du begynder at dygtiggøre dig indenfor digital markedsføring.
Hertil er det vigtigste nok, at dine teknologiske apparater fungerer. Det vil sige, du har en internetforbindelse og en computer og dertilhørende udstyr, der bare virker. Hvis du har problemer med gamle programmer og drivers, kan du
downloade mackeeper f.eks på svensk her. Dette vil automatisere hele processen med opdatering af disse drivers, hvilket helt sikkert vil spare dig for en masse tid.
Hvilken vertikal skal jeg vælge?
Selv hvis du har valgt, at du gerne vil excellere indenfor digital markedsføring, er der flere beslutninger, der skal tages. Der er nemlig også rigtig mange muligheder indenfor digital markedsføring, og man kan jo ikke lære det hele på en gang – desværre!
Indenfor digital markedsføring snakker man typisk om de 4 store vertikaler: Facebook, Mail, SEO og AdWords. De er meget forskellige, men har alligevel en del tilfælles. Desuden hænger de også sammen. Hvis man ændrer noget i sin SEO-strategi, skal man med stor sandsynlighed også ændre noget i sin mail og Facebook strategi og så videre.
Hvis du for eksempel er en advokatvirksomhed, der hjælper kunder med at
klage over skat, nytter det ikke noget, at det du skriver i dine Facebook annonceringer ikke stemmer overens med det, du skriver i dine mails, da der helt sikkert vil være flere af de samme modtagere.
Content marketing
Content marketing er et rigtig godt sted at begynde, hvilket også bliver realiseret rigtig meget i praksis. Når du laver content marketing befinder du dig både indenfor mail og SEO-området.
Til dem der ikke ved det, handler content marketing simpelthen om at skrive indhold på sin hjemmeside, eller lave indhold gennem mails eller på andre hjemmesider, der giver værdi for kunden. Det er vigtigt, at det du skriver har en vis kvalitet, og det må meget gerne også en vis volumen.
Et godt område at skrive content marketing er indenfor lidt mere komplekse produkter og servicer. Her er der en kæmpe værdi i at skrive content, der dybdegående forklarer, hvad mange helt sikkert har brug for at få forklaret.
Det kan for eksempel være helt problematikken vedrørende oprettelse af
testamente. At oprette et testamente, hvorfor man skal gøre det, og i hvilke tilfælde man kan få problemer med det, er rigtig relevant for potentielle kunder og at forklare dem om det på en god måde, vil helt sikkert være en god forretning for din eller den virksomhed, du arbejder for.
Content marketing kan også være det man kalder linkbuilding. Linkbuilding handler simpelthen om, at man skriver artikler på andres domæner, hvor man i artiklerne linker til sine egne landingssider. I Googles øjne bliver din virksomheds hjemmeside stærkere, når en masse hjemmesider linket til den.
Content marketing giver dig et overblik og en forståelse for en stor del af digital markedsføring, og derved et rigtig godt sted at starte.