Ingen ønsker at huskes for et billigt og kedeligt visitkort, og når man som forretningsmand eller ung iværksætter gerne vil efterlade et godt indtryk hos både gamle og nye samarbejdspartnere, så er det vigtigt med visitkort i en god kvalitet. Visitkort er den ultimative måde at efterlade et godt indtryk på.
Dit visitkort siger rigtigt meget om dig selv, så du skal sikre dig, at det giver et godt billede af, hvem du er og hvad du står for. Selvom vi er trådt ind i en digital tidsalder, er der stadig brug for, man kan levere et professionelt visitkort. Tidligere var visitkortet en reminder og et sted, hvor man havde sine kontaktoplysninger. Det er det stadigt. Men i dag er det rykket videre og er meget mere et markedsføringsværktøj, der brander dig og din business. Når vigtige relationer og nye kunder får dit visitkort i hånden, skal de kunne mærke kvaliteten og tydeligt, se hvem du er. Der er flere ting, du bør overveje, når du skal beslutte, hvordan dit visitkort skal se ud og opleves.1. Foto af dig - eller ej
Det er naturligvis op til dig selv om du vil have et foto af dig selv på dit visitkort. Det er dog at anbefale. Et godt portrætbillede hjælper modtageren til at huske dig meget bedre. Ofte modtager folk rigtigt mange visitkort til en event, og det kan derfor blive svært at huske, hvem der er hvem. Vi er skabt til at huske og genkende ansigter. Derfor er det en god idé at få lavet et godt portrætfoto og bruge det, hvis du ikke allerede har et. Du skal bruge et billede, der passer til dit brand. Derfor duer det ikke at bruge billeder fra ferien, festen eller privaten – medmindre det kan relateres til dit brand. Det er vigtigt, at billedet udstråler kvalitet ellers er det bedre at undlade det.2. Hvilke materialer skal du vælge
Det er vigtigt at huske på, at visitkortet skal skabe et godt og håndgribeligt indtryk. Og hvis visitkortet udstråler kvalitet vil modtageren også forbinde dig og dit brand med det. Derfor skal man ikke spare de håndører, det koster, at få i en god kvalitet. Men hvad er god kvalitet? Eksempelvis bør du gå op i gramvægt. Et papir på over 250 gram er et must. Papir på 350 gram virker lækkert og professionelt. Og så holder det bedre, bliver ikke så nusset og med fluffy hjørner, som tyndere papir. Du kan også overveje forskellige muligheder for cachering, og her kan du få vejledning hos din leverandør af visitkort. Der findes masser af forskellige slags laks, der kan ligges på, så de får et mere mat eller mere skinnende udtryk. Du kan få lagt specielle effekter ind på dit visitkort – eksempelvis en folie, der giver det et metallisk udseende eller få dit visitkort præget, så det står med en 3-dimentionel effekt3.
Hvor stort skal visitkort være
Dit nye visitkort behøver jo ikke ligne alle andre i størrelse. Hvorfor dog det? Du er speciel og med netop dit brand. Derfor er det en god idé at overveje formatet på dit visitkort. Her kan du også få hjælp og inspiration hos din leverandør af visitkort, hvis du ikke selv har en ide. Alle vil eksempelvis lægge mærke til et kvadratisk format eller et meget bredt, horisontalt format. Og du kan evt lave det som et foldet kort, med en falsning i ryggen på kortet. Det er naturligvis vigtigt, det ikke er så stort, at det ikke kan passe ned i lommen på en pung eller et mobilcover, hvor de fleste vil gemme det. Så det er smart nok, det ikke er større en kreditkort. Husk i øvrigt at få bestilt så mange visitkort, at du ikke er fedtet med dem. De skal bestemt ikke kastes i grams, men omvendt skal de også ud at leve de rigtige steder og være med til at brande dig og din forretning eller organisation. Og kan du lykkedes med at lave et unikt visitkort, som begejstrer folk, så de endda deler det eller hænder det op på opslagstavlen, så er du nået rigtigt langt. Hos Kuyatryk arbejdes der professionelt og entusiastisk for at dit visitkort er af ypperste kvalitet. Selvom det kan lyde utroligt dyrt, så er det ikke dyrt. Du er altid velkommen til at få et uforpligtende tilbud hos Kuyatryk, der også tilbyder at hjælpe dig med design af visitkortet, hvor du vil opleve et fantastisk samarbejde og resultat med husets grafikere. ( artiklen er sponsoreret )