tir, 02 apr 2019

De sociale medier har gjort gaming større blandt unge

Der findes op til flere eksempler på spil, der er blevet populære som følge af de sociale medier.

Gaming har altid været stort. Det har dog aldrig været større end det er nu. Det er ikke kun i forhold til, at det har udviklet sig til at være en reel sportsgren. Det har også overtaget de sociale medier, hvor mange store influencere har skabt en fortrinlig karriere baseret på at kreere indhold til platforme som YouTube og Twitch.

Det er netop de sociale medier, der har gjort gaming større blandt unge over de seneste år. En stor del af de influencere, du kan finde på f.eks. Twitch og YouTube, bruges af mange gaming-virksomheder i forbindelse med promovering af deres produkter. Der findes flere gaming-forretninger, der er bygget på lige netop dette.

Mange spil bliver populære på de sociale medier

Der findes op til flere eksempler på spil, der er blevet populære som følge af de sociale medier. Det er spil, der er blevet promoveret af influencere på platforme som Twitch og YouTube. Ét af de spil, der er værd at fremhæve i denne sammenhæng er Fortnite, der har taget verden med stor i løbet af det seneste års tid. I dag er Fortnite: Battle Royale ét af de største og mest populære spil på verdensplan. I løbet af de sidste par uger er der dog et nyt spil, der er blevet bragt på banen. EA har nemlig lanceret Apex Legends, der er blevet et yderst populært spil og har fået 50 millioner spillere på et par uger – det er langt hurtigere end Fortnite. Ét af de aspekter, der i høj grad har været med til at gøre Fortnite populært er, at de har formået at gøre det lukrativt for influencere at promovere spillet – det er gjort ved at give dem en procentdel af det beløb, der handles med via deres unikke kode. Og så investerer de mange penge i professionelle turneringer hvert år.

Følgere spiller samme spil som influencere

Det er i høj grad spil, der bliver promoveret ved hjælp af gamere på platforme som Twitch og YouTube, men det er dog også noget, der gør sig gældende for andre gaming-produkter. F.eks. er der mange producenter af gaming-tastaturer, der får influencere til at udnævne deres tastatur til det bedste gamer tastatur. Hvis du gerne vil promovere et nyt spil på mest effektiv vis, så skal der ikke være nogen tvivl om, at det er noget, du skal bruge influencere til. Det er også derfor, det er en god forretning at være influencer inden for gaming, hvilket faktisk er et drømmejob for mange danske børn og unge, som du kan læse mere om her. Der er op til flere årsager til, at det er en god måde at bruge en gruppe influencere til at promovere et nyt spil, men det er selvfølgelig i høj grad noget, der handler om, at deres spillere spiller de samme spil som de gamere, de følger på f.eks. Twitch eller YouTube. I samme ombæring bør det dog også understreges, at det også er noget, der gør sig gældende i forhold til gaming-udstyr, da mange gamere har en tendens til at vælge samme udstyr som de influencere, de følger.
None

None