Det aarhusianske brillefirma har designet en bæredygtig solbrillekollektion, så alle NorthSide-gæster kan være klar til tre dage med solskin
For fem år siden åbnede den første CrossEyes-butik i Aarhus, og siden da er det aarhusianske firma vokset med imponerende fart og har nu en kæde med elleve butikker inklusive to i London. Nu har to af byens hurtigst voksende virksomheder så i samarbejde udviklet en limited edition kollektion med fire forskellige solbriller i genanvendt acetat, der lanceres torsdag 4. juni i alle CrossEyes’ butikker, og som naturligvis også vil kunne købes på festivalpladsen under NorthSide 2015. - Samarbejdet med CrossEyes er en virkelig positiv Aarhushistorie. Den har sit udspring i en henvendelse fra Henrik Buhl fra butikken i Aarhus, der er stor musikelsker og har arbejdet for NorthSide som frivillig. Han hev fat i mig en dag, jeg var forbi butikken, og kom med idéen om et samarbejde. På grund af det står vi nu med en virkelig flot kollektion lavet i fællesskab. Det fortæller talsmand for NorthSide, John Fogde, der gerne vil invitere alle interesserede til lanceringen af kollektionen torsdag 4. juni kl. 16 i CrossEyes-butikken, der holder til i Volden 18 i Aarhus’ Latinerkvarter. Her vil der være mulighed for at se de nye solbriller, få en øl fra Tuborg og opleve en intimkoncert med Aarhus-bandet The Boy That Got Away. Den officielle NorthSide-solbrille kan købes i CrossEyes-butikker i Aarhus, København, Odense, Aalborg, Esbjerg, Vejle, Randers, Ringsted, Silkeborg og London fra 4. juni og under NorthSide 2015, der afvikles i Ådalen ved Aarhus i dagene 12.-14. juni.