Oprydning

tor, 18 jun 2009

NINJA BLADE

Fat sværdet! Vær hurtig på knapperne! Og kig den anden vej, hvis du er sart! For ”Ninja Blade” byder på endeløs monstersplat, intense kampsekvenser, hvor man skal være hurtig til at undvige, og en masse dejlige monstre. Men på bundlinjen står man tilbage med en middelmådig oplevelse. Det er faktisk lidt synd. For det er et lovende actionspil, der aldrig rigtig formår at komme i dybden med potentialet. Man styrer den unge ninja Ken, der sammen med sin ninja-klan skal bekæmpe monstre i et fremtidigt Tokyo. Det har alle action-elementerne, når det kommer til voldsomme lydeffekter, sværdsvingeri for alle pengene, grotesk udseende monstre og blod i lange baner. Samtidig skal man gennem spillets ”Quick Time Events” være hurtig til at trykke på bestemte knapper i bestemte situationer, hvilket betyder, at man skal være vågen. Det er dog lidt svært, eftersom ”Ninja Blade” med tiden bliver gabende monotont. Fjenderne, undersåtter såvel som de store boss-monstre, er mindre intelligente at kæmpe imod. Man kan alt for ofte vade ind i en kampscene og trykke på den samme knap uden at skulle tænke. Det, der redder ”Ninja Blade” fra at være direkte dårligt, er de syrede monstre, den gode action-stemning og inspirationen fra japanske kult B-film.

Kasper Nesager-Hansen