Facebook annoncering har et kæmpe potentiale, som for rigtig mange ikke er udnyttet endnu. Det er derfor en rigtig god ide at dygtiggøre sig indenfor Facebook. Med Facebook bliver du attraktiv for alle typer virksomheder. Hvad end det er B2C eller B2C, er Facebook aktuelt.
Hvis du finder dette interessant, kan du i det der følger få inspiration og ideer til den gode Facebook annoncering.Specificering af din strategi
Selvom det kan virke tillokkende at give sig i kast med forskellige Facebook annonceringer, er det en god ide lige at specificere og konkretisere sin strategi. Er målet at skabe konverteringer fra dine landingssider, eller er det mere leadsorienteret? Hvad er dine udfordringer? Hvad er din målgruppe? Hvad er dine USP’er? Dette er spørgsmål, du meget gerne skulle stilles og svares på, inden du foretager dig meget yderligere. Hvis du for eksempel har fundet ud af, at der er meget volumen på sætningen ”kan du sikre dig gratis at dine drivers er opdaterede her”, men det ikke er et særligt kommercielt søgeord, kan strategien eksempelvis være at skaffe leads til dine landingssider med gratis opdatering af disse drivers. Det kan godt være, at disse leads ikke er direkte konverteringer i form af køb, men hvis du skaber værdi for kunden, vil du være top of mind næste gang, de har brug for noget tilsvarende. Derudover kommer de ved at klikke på en af dine landingssider ind i retargeting flowet. Mere om det senere.Konkretisering af målgruppe
Noget andet der er vigtigt at have kendskab til, inden du begynder at annoncere, er målgruppen. Facebooks interface giver dig et væld af segmenteringsmuligheder, men dem kan du kun benytte dig af, hvis du har konkretiseret din målgruppe. Der er for eksempel rigtig stor forskel på, om du annoncerer på adventsgaver kontra gavekort online. Hvis du sælger adventgaver vil det eksempelvis være en god ide at målrette sine annoncer mod mødre i 30-40’erne med unge børn.Facebook features du bør mestre
Hvis du skal være mester i Facebook annoncering, skal du som minimum kende disse features i Facebooks interface.Retargeting
Dynamisk retargeting
Opsættelse af konverteringssporing