Oprydning

ons, 09 maj 2012

TJECK tilbage i fuldt udstyr

Unge har fortsat et gratis magasin, når de færdes på uddannelsessteder og caféer. TJECK magazine er med relancering tilbage med en ambition om at være landets skarpeste ungdomsmedie. TJECK blev midt i april overtaget af Magasinhuset, som har specialiseret sig i produktion af fagblade og magasiner. Magasinhuset har i løbet af et par uger produceret et nyt nummer af TJECK i nyt design og med nyt redaktionelt koncept. Bladet er fra 15. maj ude på alle ungdomsuddannelser – gymnasier, handelsskoler, tekniske skoler mv – samt en lang række videregående uddannelser i hele landet. Samtidig distribueres blandet til caféer og kultursteder i de større byer. »Vi vil gerne underholde og udfordre, inspirere og vække interesse. Vi skriver i øjenhøjde med de 15-25-årige og insisterer på at lave et blad med en høj journalistisk standard, men samtidig et blad, der er uforudsigeligt, og afspejler at en stor del af redaktionen selv er unge under 25 år,« siger bladudgiver Torben Elsig-Pedersen. Bladets første udgave rummer emner som mode, musik, rejser, højskoleliv og gode råd til at komme eksamensangst til livs. »Bladets mission er også at lægge en samfundsengagerende vinkel på historierne med udgangspunkt i de unges situation. Alt for ofte er magasinpressen ligegyldig og overfladisk. Vi sætter en proces i gang, hvor vi vil udvikle TJECK til ikke alene at være underholdende, men også udfordrende, inspirerende og måske i ny og næ provokerende. Vi vil være med til at sætte en dagsorden for de unge. Samtidig vil vi gerne afspejle hele ungdomsgruppen lige fra de unge der engagerer sig i foreningslivet, til dem der udfolder sig i submiljøer i de største byer,« siger Torben Elsig-Pedersen.