Først og fremmest kan du benytte dig af værktøjet Google Analytics.

Den ultimative guide til effektiv Facebook annoncering

Er du også træt af, at din Facebook annoncering ikke rigtig udmunder sig i de resultater, du ønsker? Det er mere end forståeligt. Det er nemlig noget så frustrerende at bruge tid og penge på noget, der bare ikke rigtigt vil fungere, når det endda kunne være så godt. Du er dog ikke alene. Der er mange, der har det på samme måde. Hvis du er en af dem, bør du læse videre, hvor du får gode råd til din Facebook annoncering.

Hvem er din målgruppe?

Inden du kaster dig ud i den helt store annoncering, eller fortsætter med din nuværende, bør du lige stoppe op engang og reflektere over, om du har defineret den mest præcise målgruppe muligt.

Det er utrolig vigtigt, at du er ekstremt præcis i din segmenteringsproces. Typisk er det meget bedre at have en mindre, men meget mere præcis målgruppe, end det er at have en stor, men mindre præcis. Det gælder især, hvis du er en mindre virksomhed, hvor du ikke har råd til at betale høje klikpriser.

Hvis du eksempelvis er en virksomhed, der udbyder leder kurser, er der rigtig gode muligheder for at lave den præcise segmentering på baggrund af uddannelse, jobtitel og indkomst.

Hvis du har tvivl omkring, hvem der mere præcist er din målgruppe, har du et par gode muligheder for at finde ud af det. Først og fremmest kan du benytte dig af værktøjet Google Analytics. Google Analytics er et genialt værktøj til at lære om de personer, der besøger din hjemmeside.

Du kan også benytte dig af en såkaldt lookalike-målgruppe. Hvis du ikke ved, hvad det er, så er det en pulje af mennesker, som Facebook defineret med udgangspunkt i dine nuværende kunder. Du smider simpelthen dine nuværende kunder ind i en Facebook algoritme, hvorefter den generer en pulje af de personer, der minder dig mest om disse kunder.

Læren om retargeting

De fleste indenfor Facebook annoncering kender til retargeting. Til dem der ikke gør, er det en måde, hvor man kun annoncerer mod de personer, der tidligere har vist interesse i din virksomhed. Det er en utrolig smart måde at skaffe konverteringer på – og gøre det billigt.

Hvad de fleste dog ikke ved er, at der er mange former for retargeting og endnu mere, hvordan man skal bruge disse former.

Først og fremmest skal du kende til dynamisk retargeting. Med dynamisk retargeting viser du ikke bare vilkårlige produkter til de personer, der allerede tidligere har vist interesse, men de til gengæld de produkter, de har vist mest interesse i.

Du skal også kende til opdelt retargeting. Med opdelt retargeting kan du dissekere dem, der tidligere har besøgt din hjemmeside. Du kan finde ud af, hvor de har bevæget sig på din hjemmeside og annoncere på baggrund af det. Hvis de eksempelvis har lagt ting i kurven, kan du lave annoncer, der gør disse personer opmærksom på, at de er et par enkelte klik væk fra at være færdig med købet.

Konverteringssporing

Ved at opsætte en konverteringssporing på en relateret landingsside til annoncen, kan du aflæse, hvor godt annoncen præsterer. Hvis du for eksempel gerne vil vide, hvor godt din annoncering om en a-kasse klarer sig, skal du sætte en kode ind på en relevant landingsside. Det kunne meget vel være følgende side: https://www.skift-a-kasse.dk/. Når du gør det har du meget bedre forudsætninger for at allokere dine marketingskroner optimalt.

sponsoreret artikel

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.